For the Love of God XXX :: Por el Amor de Dios XXX

“A cheerful heart is good medicine, but a crushed spirit dries up the bones” (Proverbs 17:22, NIV). 

Finding the light-heartedness, learned experiences, and joy in a situation reflect the character of a humble spirit. Finding fault, reasons to complain, and justifying the error of our ways due to faulty teachings and beliefs reflect the character of an arrogant spirit. Jesus Christ died for you and does not owe you or me a thing. He paid the price for our Salvation. “God demonstrates his own love for us in this: While we were still sinners, Christ died for us” (Romans 5:8, NIV).

Accepting Jesus Christ as Lord and Savior secures our Salvation. Why not be joyful? Why still worship the idolatries and ignorance of the world versus focusing on God’s blessings? Our Lord knows your heart. Which way is your heart leaning to? As we conduct an honest reality check, we have the will and the Word of God to guide us in His wisdom. As we highlight our flaws and insecurities, do not cover it up by blaming others or finding excuses. Our Lord knows that we “all have sinned and fall short of the glory of God” (Romans 3:23, NIV). However, He loved you and I so much that He sacrificed Jesus! “Or do you not know that your body is a temple of the Holy Spirit within you, whom you have from God? You are not your own, for you were bought with a price. So glorify God in your body” (1 Corinthians 6:19-20, NIV). It is ALL about God. 

The Word of God informs us to worship Him in Spirit and in Truth (John 4:24). “You were bought at a price; do not become slaves of human beings” (1 Corinthians 7:23, NIV). Loved ones cannot secure your salvation. Jesus already paid the price. Seek God’s wisdom, His Spirit of discernment, and let us make righteous choices and decisions to glorify our Father in Heaven. Secure your future by accepting Him, and increasing your Spiritual journey with God as you personally walk in obedience to His Word. As God’s chosen people, a royal priesthood, a holy nation, God’s special possession (1 Peter 2:9, NIV) defend our Lord’s Honor, “Do not merely listen to the word, and so deceive yourselves. Do what it says” (James 1:22, NIV). 

Have a blessed week standing up for God, the way Jesus stood up for you. 

Gran remedio es el corazón alegre, pero el ánimo decaído seca los huesos” (Proverbios 17:22, NVI).

En búsqueda de la ligereza, las experiencias aprendidas y la alegría de una situación refleja el carácter de un espíritu humilde. En búsqueda de la culpabilidad, las razones para quejarse, y justificando nuestros errores debido a la falla de doctrinas y las creencias reflejan el carácter de un espíritu arrogante. Jesucristo murió para usted y yo y no nos debe ninguna cosa. Él pagó el precio de nuestra salvación. “Dios demuestra su amor por nosotros en esto: en que cuando todavía éramos pecadores, Cristo murió por nosotros” (Romanos 5:8, NVI).

Aceptando a Jesucristo como el Señor y Salvador asegura nuestra Salvación. ¿Por qué no ser feliz? ¿Por qué seguir alabando las idolatrías y la ignorancia del mundo en vez de concentrarnos en las bendiciones de Dios? El Señor conoce tu corazón. ¿De qué lado se inclina su corazón? Cuando actualizamos una comprobación de la realidad honesta, tenemos la voluntad y la Palabra de Dios para guiarnos en Su sabiduría. Al destacar nuestros defectos e inseguridades, no la cubres culpando a otros o buscando excusas. Nuestro Señor sabe que “pues todos han pecado y están privados de la gloria de Dios” (Romanos 3:23, NVI). Sin embargo, ¡Él nos amaba tanto que sacrificó a Jesús! “¿No se dan cuenta de que su cuerpo es el templo del Espíritu Santo, quien vive en ustedes y les fue dado por Dios? Ustedes no se pertenecen a sí mismos, porque Dios los compró a un alto precio. Por lo tanto, honren a Dios con su cuerpo(1 Corintios 6:19-20, NVI). TODO es acerca de Dios.

La Palabra de Dios nos informa que debemos adorarlo en Espíritu y en Verdad (Juan 4:24). “Ustedes fueron comprados por un precio; no se vuelvan esclavos de nadie” (1 Corintios 7:23, NVI). Nuestros seres queridos no pueden asegurar su salvación. Jesús ya pagó el precio. Busque la sabiduría de Dios, Su Espíritu de discernimiento, y hagamos que nuestras acciones y decisiones sean justas para glorificar a nuestro Padre que está en el Cielo. Asegure su futuro aceptándolo y aumente su camino espiritual con Dios cuando personalmente caminas en obediencia a Su Palabra. Siendo “un linaje escogido, real sacerdocio, nación santa, pueblo que pertenece a Dios” (1 Pedro 2:9, NVI), defienda el Honor de Nuestro Señor, “No se contenten sólo con escuchar la palabra, pues así se engañan ustedes mismos. Llévenla a la práctica” (Santiago, 1:22, NVI).

Tengan una semana bendecida levantándose por Dios, la manera que Jesús se levantó para ti. 

[DISPLAY_ACURAX_ICONS]

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!