For the Love of God XXVIII

caroline-savage-150-150

Do not be deceived: God cannot be mocked. A man reaps what he sows. Whoever sows to please their flesh, from the flesh will reap destruction; whoever sows to please the Spirit, from the Spirit will reap eternal life. Let us not become weary in doing good, for at the proper time we will reap a harvest if we do not give up. Therefore, as we have opportunity, let us do good to all people, especially to those who belong to the family of believers” (Galatians 6:7-10, NIV).

On our Christian discipleship journey, we meet many believers who know or have heard the Word of God. At times based on our situation, we may resort to the flesh to accomplish things. We may mask our feelings and actions toward man in an attempt to satisfy our flesh. We may say or repeat things we really do not feel, but know it is the Christian thing to say. Our Almighty God sees directly into your heart and knows your intentions. Understanding that we cannot fool God, we need to humble ourselves to His will and commit to following our Lord’s Great Commission. We face certain defeat if we please our flesh versus God. Other Christians in our surrounding may be entertaining their flesh by engaging in selfish actions and we may be tempted to do the same. The Word of God encourages us to do the right thing and await our blessing. Verse 9 states “Let us not become weary in doing good, for at the proper time we will reap a harvest if we do not give up” (Galatians 6). We cannot be influenced by selfish believers or hypocritical leaders. The Name of Jesus Christ is above all! (Philippians 2:9). Being strengthened by Jesus and operating from the Spirit we will reap our harvest of eternal life!

This week continue to display the Love of God and choose to do His Good Work! 

Por el Amor de Dios XXVIII

 “No se engañen: de Dios nadie se burla. Cada uno cosecha lo que siembra. El que siembra para agradar a su *naturaleza pecaminosa, de esa misma naturaleza cosechará destrucción; el que siembra para agradar al Espíritu, del Espíritu cosechará vida eterna.No nos cansemos de hacer el bien, porque a su debido tiempo cosecharemos si no nos damos por vencidos. Por lo tanto, siempre que tengamos la oportunidad, hagamos bien a todos, y en especial a los de la familia de la fe.” (Gálatas 6:7-10, NVI).

En el viaje del Discipulado Cristiano, nos encontramos con muchos creyentes que conocen o han escuchado la Palabra de Dios. A veces en base a nuestra situación, podemos recurrir a la carne para lograr las cosas. Podemos ocultar nuestros sentimientos y acciones hacia el hombre en un intento de satisfacer a nuestra carne. Podemos decir o repetir cosas que realmente no sentimos, pero sabemos que es la cosa cristiana que decir. Nuestro Dios Todopoderoso ve directamente en su corazón y conoce tus intenciones. Al entender que no podemos engañar a Dios, tenemos que humillarnos a Su voluntad y comprometernos a seguir la Gran Comisión de nuestro Señor. Nos enfrentamos a una derrota segura si agradamos a nuestra carne frente a Dios. Otros cristianos en nuestro entorno pueden entretener su carne mediante la participación en acciones egoístas y podemos tener la tentación de hacer lo mismo. La Palabra de Dios nos anima a hacer lo correcto y esperar nuestra bendición. El versículo 9 nos informa “ No nos cansemos de hacer el bien, porque a su debido tiempo cosecharemos si no nos damos por vencidos ” (Gálatas 6). No podemos ser influenciados por los creyentes egoístas o líderes hipócritas. ¡El Nombre de Jesucristo está por encima de todo! (Filipenses 2:9). Siendo fortalecidos por Jesús y operando desde el Espíritu ¡cosecharemos nuestra cosecha de la vida eterna!

Esta semana continuemos demostrando el amor de Dios al elegir hacer ¡Su Buena Obra!

[DISPLAY_ACURAX_ICONS]

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!