For the Love of God XXVI :: Por el Amor de Dios XXVI

Matthew 20:25-28: “Jesus called them together and said, You know that the rulers of the Gentiles lord it over them, and their high officials exercise authority over them. Not so with you. Instead, whoever wants to become great among you must be your servant and whoever wants to be first must be your slave— just as the Son of Man did not come to be served, but to serve, and to give his life as a ransom for many” (NIV).

Jesus, the Son of God, came to earth to serve and save us; God’s children. As mighty and powerful as Jesus is, our Lord and Savior assumed a servant-type leadership as He walked the earth. By His actions, Jesus glorified our Father in heaven, and took care of everyone in a humble manner. The Light was connected to the Spiritual Father and reflected the glory to God. By faith, we can accomplish the same regardless of strongholds in our minds. We can cast our cares upon the Lord and know He is sustaining you and I (Psalm 55:22).

As a humble servant, we must deny our flesh, desires, recognize our faults, and forsake all foolish things as we pursue God’s will. As servants, the Word of God reveals that we must become Christ’s slave and emulate His behavior. God will judge all nations and according to Isaiah 66:2, our Lord states “I am the one who made all things. They are all here because I made them, these are the people I care for: the poor, humble people who obey my commands” (ERV). Despite your situation, please know that you are not the least at all! Continue to be humble in spirit, stay aligned with God’s will, and allow Him to work through you to glorify Him! You are very important in the eyes of our Lord and that is a vision worth living by spreading the Good News of the Gospel! Continue sewing your seed and farming your land, Jesus warns us that “the last will be first, and the first will be last” (Matthew 20:16, NIV). Stay encouraged, God is covering you, after all, YOU ARE the apple of His eye! (Psalm 17:8).
Have a blessed week serving the Lord and each other!

Mateo 20:25-28: “Así que Jesús los reunió a todos y les dijo: Ustedes saben que los gobernantes de este mundo tratan a su pueblo con prepotencia y los funcionarios hacen alarde de su autoridad frente a los súbditos. Pero entre ustedes será diferente. El que quiera ser líder entre ustedes deberá ser sirviente, y el que quiera ser el primero entre ustedes deberá convertirse en esclavo. Pues ni aun el Hijo del Hombre vino para que le sirvan, sino para servir a otros y para dar su vida en rescate por muchos” (NTV).

Jesús, el Hijo de Dios, vino a la tierra para servir y salvarnos; los hijos de Dios. Tan poderoso y potente como Jesús es, nuestro Señor y Salvador asumió un tipo de liderazgo de sirviente mientras caminaba la tierra. Basada en sus acciones, Jesús glorificaba a nuestro Padre en el cielo y cuidó de todos de una manera humilde. La Luz estaba conectada al Padre Espiritual y reflejaba la gloria a Dios. Por la fe, podemos lograr lo mismo sin importar las fortalezas en nuestras mentes. Podemos lanzar nuestras cargas en el Señor y saber que Él nos sostiene (Salmo 55:22).

Como un humilde servidor, debemos negar nuestra carne, deseos, reconocer nuestras faltas y abandonar todas las cosas tontas cuando perseguimos la voluntad de Dios. Como sirvientes, la Palabra de Dios revela que debemos convertirnos en esclavos de Cristo e imitar Su comportamiento. Dios juzgará a todas las naciones y según Isaías 66: 2, nuestro Señor afirma “Con mis manos hice tanto el cielo como la tierra; son míos, con todo lo que hay en ellos. Bendeciré a los que tienen un corazón humilde y arrepentido, a los que tiemblan ante mi palabra” (NTV). A pesar de su situación, por favor sepa que ¡no eres el menor en absoluto! Continua siendo humilde en espíritu, permanezca alineado con la voluntad de Dios y permítele trabajar a través de ti para glorificarlo. Usted es muy importante en los ojos de nuestro Señor y esa es ¡una visión que vale la pena vivir y difundir las Buenas Nuevas del Evangelio! Continúe cosiendo tu semilla y cultivando tu tierra, Jesús nos advierte que “así que los últimos serán primeros, y los primeros, últimos” (Mateo 20:16, NVI). Permanezcan alentados, estás bajo la cobertura de Dios, después de todo, ¡eres la niña de sus ojos! (Salmo 17:8).

¡Tengan una semana bendecida sirviendo al Señor y a otros!

God Bless / Dios Bendiga,

Caroline

[DISPLAY_ACURAX_ICONS]

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!