For the Love of God XX :: Por el Amor de Dios XX

Luke 5:17-20: “One day Jesus was teaching, and Pharisees and teachers of the law were sitting there. They had come from every village of Galilee and from Judea and Jerusalem. And the power of the Lord was with Jesus to heal the sick. Some men came carrying a paralyzed man on a mat and tried to take him into the house to lay him before Jesus. When they could not find a way to do this because of the crowd, they went up on the roof and lowered him on his mat through the tiles into the middle of the crowd, right in front of Jesus. When Jesus saw their faith, he said, “Friend, your sins are forgiven” (NIV).

Selfless acts of faith are met by rewards such as forgiveness and opportunities. Believing Jesus has the power to heal, the men broke through the roof to increase their friend’s exposure to the healing powers of Christ. Sins are crippling factors preventing productivity. Their spiritual pillar of faith was strong enough to lower the paralyzed man and Jesus forgave his sins. How strong is your faith? Is it strong enough to accomplish things only within your reach or do you whole-heartedly enter the spiritual realm, comply with God’s Holy Word, invoke His Divine Power, and know that our Lord is the only one in charge to solve any situation? “But someone will say, You have faith; I have deeds. Show me your faith without deeds, and I will show you my faith by my deeds” (James 2:18, NIV).

Father God we praise and glorify You because You are the only One who deserves the glory. As we raise our hands and relinquish our problems, we resort to our faith, knowing that You will bless us according to Your will. In the mighty name of Jesus we ask and pray for your constant presence, guidance, and intervention as we strive to follow Your path and praise Your glorious grace. ¡Amen!

Lucas 5:17-20: “Un día, mientras enseñaba, estaban sentados allí algunos fariseos y maestros de la ley que habían venido de todas las aldeas de Galilea y Judea, y también de Jerusalén. Y el poder del Señor estaba con él para sanar a los enfermos. Entonces llegaron unos hombres que llevaban en una camilla a un paralítico. Procuraron entrar para ponerlo delante de Jesús, pero no pudieron a causa de la multitud. Así que subieron a la azotea y, separando las tejas, lo bajaron en la camilla hasta ponerlo en medio de la gente, frente a Jesús. Al ver la fe de ellos, Jesús dijo: —Amigo, tus pecados quedan perdonados” (NVI).

Los actos sinceros de la fe son recompensadas con el perdón y oportunidades. Creyendo que Jesús tiene el poder de curar, los hombres rompieron el techo para aumentar la exposición de su amigo a los poderes curativos de Cristo. Los pecados son factores paralizantes y evitan la productividad. Su pilar espiritual de la fe fue lo suficientemente fuerte como para bajar al paralítico y Jesús perdonó sus pecados. ¿Qué tan fuerte es tu fe? Es lo suficientemente fuerte para lograr cosas solamente dentro de su alcance, o, ¿sinceramente entras en el reino espiritual, cumples con la Palabra Sagrada de Dios, invocas Su Poder Divino sabiendo que nuestro Señor es el único encargado para resolver cualquier situación? “Sin embargo, alguien dirá: ‘Tú tienes fe, y yo tengo obras. Pues bien, muéstrame tu fe sin las obras, y yo te mostraré la fe por mis obras” (Santiago 2:18, NVI).

Padre Nuestro, te alabamos y te glorificamos porque eres el Único que merece la gloria. Al levantar nuestras manos y al renunciar a nuestros problemas, recurrimos a nuestra fe, sabiendo que Tú nos bendecirás cuando nos conformamos a Su voluntad. Te pedimos en el nombre poderoso de Jesús y oramos por su presencia constante, su orientación y su intervención mientras nos esforzamos por seguir Su camino y alabamos Su gloria y gracia. ¡Amén!

[DISPLAY_ACURAX_ICONS]

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!