For the Love of God XVI :: Por el Amor de Dios XVI

Deuteronomy 8:1, 20: “Be careful to follow every command I am giving you today, so that you may live and increase and may enter and possess the land the Lord promised on oath to your ancestors.… Like the nations the Lord destroyed before you, so you will be destroyed for not obeying the Lord your God” (NIV).

In engaging in spiritual warfare to obtain property that rightfully belongs to us, we must seek God’s permission prior to invading the enemy’s camp. God has a strategy and plan for us. We cannot expect Him to do everything; we must also activate internal leadership styles to manage desired objectives. In complying with God’s plan, we must respect His design and obey written Doctrine. Hesitation or not desiring to participate is a detrimental factor that hinders productivity. Jesus said “Whoever is not with me is against me, and whoever does not gather with me scatters” (Matthew 12:30, NIV). What are you waiting for in order to fulfill God’s Word knowing that lack of obedience results in eternal destruction? Jehovah, we thank you for the many blessings you provide. Thank you for your patience and effective Word which continues to minister our souls revealing the path to take in fulfilling Your Word. We thank you for your love, guidance, patience, and mercy. We ask for additional strength as we continue to promote your Word to cease ungodly acts that offend you. We thank you Lord for being our merciful God and we continue to bend our knees in prayer and pray without ceasing. We ask these things In the name of Your Son, our Lord and Savior Jesus Christ, Amen!

Deuteronomio 8:1, 20: “Cumple fielmente todos los mandamientos que hoy te mando, para que vivas, te multipliques y tomes posesión de la tierra que el Señor juró a tus antepasados… Si no obedeces al Señor tu Dios, te sucederá lo mismo que a las naciones que el Señor irá destruyendo a tu paso” (NVI). Al participar en la guerra espiritual para obtener los bienes que legítimamente nos pertenece, debemos buscar el permiso de Dios antes de invadir el campamento del enemigo. Dios tiene una estrategia y un plan para nosotros. No podemos esperar que Él haga todo; también debemos activar nuestros estilos de liderazgo interno para administrar los objetivos deseados. En el cumplimiento del plan de Dios, debemos respetar su diseño y obedecer la Doctrina escrita. Vacilando o no deseando de participar es un factor perjudicial que dificulta nuestra productividad. Jesús dijo: “El que no está de mi parte, está contra mí; y el que conmigo no recoge, esparce” (Mateo 12:30, NVI). ¿Qué esperas para poder cumplir con la Palabra de Dios sabiendo que la falta de obediencia resulta en destrucción eterna? Jehová, te agradecemos por las muchas bendiciones que nos brinda. Gracias por su paciencia y su Palabra eficaz que sigue ministrando nuestra alma revelando el camino correcto en el cumplimiento de su Palabra. Te agradecemos por su amor, su orientación, su paciencia y su misericordia. Pedimos por la fuerza adicional cuando seguimos promoviendo la Palabra para cesar con los actos impíos que te ofenden. Te damos gracias Señor por ser nuestro Dios misericordioso y nos arrodillamos en oración, orando sin cesar. Te pedimos estas cosas en el Nombre de tu Hijo, nuestro Señor y Salvador Jesucristo, ¡Amen!

[DISPLAY_ACURAX_ICONS]

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!