For the Love of God VII :: Por el Amor de Dios VII

Glory to God!

What dampens your Spirit? As we travel through life many stumbling blocks appear trying to derail progress. We may engage in acknowledging these distractors and delay God’s goal. Our Lord teaches us many things and they all must be taken into proper context. Our purpose in life is to promote Christian Discipleship and spread the Good News of the Gospel as specified in the Great Commission of Matthew 28:18-20. If we accomplish this, we must believe by faith that our Mighty Father will take care of the rest. After all, the last sentence of the Great Commission states “and surely I am with you always, to the very end of the age.”

Our Lord loves you unconditionally and do not allow your/His Spirit to be dampened. The Scripture reads “Do not quench (suppress or subdue) the [Holy] Spirit” (1 Thessalonians 5:19, AMP). Know that our Lord is with you to the very end of age and you can do anything through Christ who strengthens you (Philippians 4:13). Invoke our Lord’s strength and rejoice in His love. Despite your current situation, know that Jesus overcame the world, so can we, as we fulfill our Lord’s Great Commission. God’s grace is sufficient for you; His power is perfected during our weakness (2 Corinthians 12:9).

For the love of God, this week reflect on joyful and not so joyful moments and Thank God for allowing you to build your Christ-like character while rejoicing in His love. Thank our Lord for allowing you to be with Him now and His promise to remain with you until the very end of age.

God Bless

 ¡Gloria a Dios!

¿Qué es lo que amortigua su espíritu? Cuando viajamos a través de la vida muchos obstáculos aparecen tratando de descarrilar el progreso. Podemos participar e interactuar con estos elementos pero retrasamos la meta de Dios. Nuestro Señor nos enseña muchas cosas y todas ellas se deben tomar en el contexto propio. Nuestro propósito en la vida es promover el Discipulado Cristiano y difundir las Buenas Nuevas del Evangelio tal como se especifica en la Gran Comisión de Mateo 28: 18-20. Si logramos esto, debemos creer por la fe que nuestro Padre poderoso se encargará del resto. Después de todo, la última frase de la Gran Comisión afirma “Y les aseguro que estaré con ustedes siempre, hasta el fin del mundo.”

Nuestro Señor te ama incondicionalmente y no permite que tu/Su espíritu se humedezca. La Escritura dice “No apaguen al Espíritu Santo” (1 Tesalonicenses 5:19, NVI).Sabes que nuestro Señor está contigo hasta el fin del mundo y puedes hacer todo a través de Cristo que te fortalece (Filipenses 4:13). Invoquemos la fuerza de nuestro Señor y regocijarse en su amor. A pesar de su situación actual, sabes que Jesús ya superó al mundo, así que también podemos, cuando cumplimos con la Gran Comisión de nuestro Señor. La gracia de Dios es suficiente para ti; Su poder es perfeccionado durante nuestra debilidad (2 Corintios 12:9).

Por el amor de Dios, esta semana reflejemos en los momentos alegres y no tan alegres y demos gracias a Dios por permitir que construyamos nuestros personajes en Cristo mientras regocijamos en Su amor. Vamos a darle las gracias a Nuestro Señor por permitir que podamos estar con ÉL ahora y Su promesa de permanecer hasta el fin del mundo.

Dios bendiga

[DISPLAY_ACURAX_ICONS]

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!