For The Love of God IV,V,VI :: Por el Amor de Dios IV,V,VI

For The Love of God IV

Glory to God~

This week, as the Lord continues to tug at your heart and give you tasks to glorify Him, do so with a pure heart and understanding mind. The pure heart is the willingness to accept tasks despite the challenge. The understanding mind is the discernment that the Lord appointed you to assist Him and already cleared the path as you closely follow His word. As challenges surface and they will, many distractors from all levels of life will try to derail you as “The thief comes only to steal and kill and destroy [but JESUS] has come that [YOU] may have life, and have it to the full” (John 10:10).

So as you accomplish God’s task, confront the thief’s negativity (whether it is an unsaved person, saved Christian, or even ourselves) by monitoring our actions and words that come out of our mouths. “If you play the fool and exalt yourself, or if you plan evil, clap your hand over your mouth!” (Proverbs 30:32, NIV).

This week, let us take it another level and glorify God and mind our own business, which is HIS business and promote the Good News of the Gospel. Glory BE to God!

Gloria a Dios~

Esta semana, cuando el Señor continúa jalando su corazón y darle tareas para glorificarle, hágalo con un corazón puro y la mente comprensiva. El corazón puro es el consentimiento de aceptar tareas a pesar del desafío. La mente comprensiva es el discernimiento que el Señor designó usted para ayudarlo y ya vació el sendero cuando sigues Su palabra de cerca. Cuando los desafíos surgen y surgirán, muchos distractores de todos los niveles de la vida tratarán de descarrilarlo porque “El ladrón no viene más que a robar, matar y destruir [pero JESUS] ha venido para que [TÚ] tengas vida, y la tengan en abundancia” (Juan 10:10).

Entonces cuando logras la tarea de Dios, confronte al ladrón y su negatividad (si es una persona no salva, un cristiano salvo, o nosotros mismos) vigilemos nuestras acciones y las palabras que salen de las bocas. “Si como un necio has sido orgulloso o has tramado el mal, tapa tu boca de vergüenza” (Proverbios 30:32, NTV).

Esta semana, vamos a tomarlo a otro nivel y glorificar a Dios y preocuparnos sobre nuestros propios asuntos que es el asunto de ÉL y promover las Buenas Nuevas del Evangelio. ¡La gloria ES de Dios!

 

For The Love of God V

Glory to God!

As weeks turn into years and years into seasons, the only consistent unchanging factor is the infallible Word of God which is our law to uphold. “Most important of all, you must understand this: No prophecy in the Scriptures comes from the prophet’s own understanding. No prophecy ever came from what some person wanted to say. But people were led by the Holy Spirit and spoke words from God” (2 Peter 1:20-21, ERV).

Seek our Lord’s discernment and understand God’s will for your life. As we place fleshly, materialistic, selfish things behind, we can clearly focus on His will for our lives. Only then will we be blessed with true immeasurable, unaffordable blessings destined for God’s people. “If you cannot be trusted with worldly riches, you will not be trusted with the true riches” (Luke 16:11, ERV).

For the love of God, this week let us replace searching for personal wants with seeking God’s path more. “Your word is a lamp to my feet and a light to my path” (Psalm 119:105, NIV).

Have an awesome week testifying on God’s lighted path!
¡Gloria a Dios!

Cuando las semanas se convierten en años y los años en temporadas, el único factor inalterable y coherente es la Palabra infalible de Dios que es nuestra ley para sostener. “Ante todo, tengan muy presente que ninguna profecía de la Escritura surge de la interpretación particular de nadie. Porque la profecía no ha tenido su origen en la voluntad humana, sino que los profetas hablaron de parte de Dios, impulsados por el Espíritu Santo” (2 Pedro 1:20-21, NVI).

Busque el discernimiento de nuestro Señor y comprenda la voluntad de Dios para su vida. Cuando colocamos cosas carnales, materialistas y egoístas atrás, nosotros podemos centrarnos claramente en Su voluntad para nuestras vidas. Sólo entonces seremos bendecidos con las bendiciones verdaderas, inmensurables e incosteables destinadas para los Hijos de Dios. “Por eso, si ustedes no han sido honrados en el uso de las riquezas mundanas, ¿quién les confiará las verdaderas?” (Lucas 16:11, NVI).

Por el amor de Dios, esta semana reemplaza buscar las necesidades personales con buscando más el sendero de Dios. “Tu palabra es una lámpara a mis pies; es una luz en mi sendero” (Salmos 119:105, NVI).

¡Tenga una semana impresionante testificando en el sendero iluminado de Dios!

 

For The Love of God VI

Glory to God!

Who is God to you? Do we use Him as a footrest and stay with Him as long as we are praying for something? When the blessing is granted, do we stand on the mountain top and praise His Holy, Holy, Holy Name testifying to His miracles or do we withdraw to the valley and protect what was given? We have to ensure that we do not use the Lord to bless us and refuse to properly acknowledge and appreciate His infinite mercies. “The Lord said to my Lord: Sit at my right hand until I make your enemies a footstool for your feet” (Luke 20:42-43, NIV). The Lord blesses us and allows us to make our enemies a footstool. Remember even though we may rest at varying levels of time at the Lord’s feet, He should not be taken for granted.

Jesus overcame the world and by His blood we are saved from our sins (1 John 1:7). We are covered by the blood of the Lamb but that is not enough. We must fulfill the Great Commission of Matthew 28:18 and spread the Good News of the Gospel. Our testimony is the Good News of how our Lord defeated evil and cleared your path to prosper as preached in the Gospel. Whatever your story is, it can be used to glorify God. We should glorify Him in all situations. “They triumphed over him [the dragon, serpent, devil] by the blood of the Lamb and by the word of their testimony; they did not love their lives so much as to shrink from death” (Revelations 12:11, NIV).

God gives us life and we must use testimony to triumph over evil. Sharing the Good News empowers God’s people to exalt His Name and praise His glorious grace. What is your story, how did God bless you? How can it bless others?” May the God of hope fill you with all joy and peace as you trust in him, so that you may overflow with hope by the power of the Holy Spirit” (Romans 15;13, NIV).

For the love of God, this week that the Lord blesses us with, let us dedicate it to testifying to our Lord’s Glorious Name and Blessings!

Have a blessed week testifying to the Glory of our Almighty God.

¡Gloria a Dios!

¿Quién es Dios para usted? ¿Lo usamos como un reposapiés y permanecemos con Él mientras estamos orando por algo? ¿Cuando se otorgue la bendición, nos colocamos en la cima de la montaña y alabamos su Nombre Santo, Santo, Santo, dando testimonio de Sus milagros o nos retiramos al valle para proteger lo que recibimos? Tenemos que asegurarnos que no usemos al Señor para que nos bendiga y nos negamos a reconocer y apreciar Sus infinitas misericordias adecuadamente. “Dijo el Señor a mi Señor: ‘Siéntate a mi derecha, hasta que ponga a tus enemigos por estrado de tus pies” (Lucas 20:42-43, NVI). El Señor nos bendice y nos permite hacer a nuestros enemigos reposapiés. Recuerde que a pesar de que podemos descansar por distintos niveles de tiempo a los pies del Señor, no debemos darlo por hecho.

Jesús venció al mundo y por Su sangre somos salvos de nuestros pecados (1 Juan 1:7). Nosotros estamos cubiertos por la sangre del Cordero, pero eso no es suficiente. Debemos cumplir con la Gran Comisión de Mateo 28: 18 y difundir las Buenas Nuevas del Evangelio. Nuestro testimonio es la Buena Noticia de cómo nuestro Señor ha derrotado el mal y despejó el camino para prosperar como predicó en el Evangelio. Cualquiera sea tu historia, puede ser utilizado para glorificar a Dios. Debemos glorificarle en todas las situaciones. “Ellos lo han vencido [el dragón, la serpiente, el diablo] por medio de la sangre del Cordero y por el mensaje del cual dieron testimonio; no valoraron tanto su vida como para evitar la muerte” (Apocalipsis 12:11, NVI).

Dios nos da vida y debemos utilizar el testimonio para triunfar sobre el mal. Compartiendo las Buenas Noticias empodera a las personas de Dios para exaltar Su nombre y alabar Su misericordia. ¿Cuál es su historia? ¿Cómo Dios te bendice? ¿Cómo puedes bendecir a otros? “Que el Dios de la esperanza los llene de toda alegría y paz a ustedes que creen en él, para que rebosen de esperanza por el poder del Espíritu Santo”(Romanos 15; 13, NVI).

¡Por el amor de Dios, esta semana que el Señor nos bendice, vamos a dedicarlo a testificar del Nombre Glorioso y las Bendiciones de nuestro Señor!

Que tengan una semana bendecida dando testimonio para la Gloria de nuestro Dios Todopoderoso.
[DISPLAY_ACURAX_ICONS]

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!